Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Idziemy Razem

Regulamin Sekcji Chorób Metabolicznych Kości Dzieci i Młodzieży Fundacji Pomagającej Dzieciom z Chorobami Narządów Ruchu ,,Idziemy Razem”

SEKCJA Chorób Metabolicznych Kości Dzieci i Młodzieży (zwana dalej Sekcją) została powołana w dniu 29 maja 2008r. przez Zarząd Główny Polskiej Fundacji Osteoporozy.
W latach 2016 – 2024 Sekcja pozostawała w strukturach Polskiego Towarzystwa Pediatrycznego. 1 lutego 2025 Sekcja została włączona w struktury Fundacji Pomagającej Dzieciom z Chorobami Narządów Ruchu „Idziemy Razem” (zwanej dalej Fundacją).

 

§ 1
Postanowienia ogólne
1.Sekcja działa na podstawie Regulaminu .
2.Sekcja działa od chwili powołania do czasu rozwiązania przez Zarząd Fundacji.
3.Terenem działania Sekcji jest miasto Łódź, województwo łódzkie, teren całego kraju oraz zagranica.
4.Siedzibą Sekcji jest miasto Łódź.
5.Członkami Sekcji mogą być lekarze w trakcie specjalizacji lub lekarze różnych specjalności zajmujący się leczeniem i profilaktyką chorób metabolicznych kości, a także przedstawiciele nauk podstawowych oraz innych zawodów i specjalności związanych
z medycyną, profilaktyką zdrowotną, polityką zdrowotną, opieką nad chorymi dziećmi.

 

§ 2
Cele, środki, zasady działania Sekcji
1.Celem Sekcji  jest działalność naukowa, popularyzatorska i profilaktyczno-lecznicza, a także profilaktyczno-szkoleniowa, zmierzająca do zapobiegania chorobom inwolucyjnym układu ruchu, w tym przede wszystkim osteoporozy, łamliwości kości i innych chorób metabolicznych kości, poprzez wczesne rozpoznawanie i leczenie zaburzeń metabolizmu kostnego u dzieci i młodzieży.

2. Realizując określone cele Sekcja:
a. podejmuje niezbędne badania naukowe i popularno-naukowe służące poszerzaniu
    wiedzy na temat chorób metabolicznych kości w wieku rozwojowym
b. organizuje konferencje i sympozja naukowe mające na celu prezentację wyników badań
     i upowszechnianie wiedzy z zakresu chorób metabolicznych kości
c.popularyzuje wiedzę z dziedziny chorób układu ruchu wśród studentów uczelni medycznych i personelu medycznego
d.organizuje  i/lub bierze udział w kursach i szkoleniach dla lekarzy zajmujących się wzrastaniem i dojrzewaniem układu kostnego oraz rozpoznawaniem i leczeniem chorób metabolicznych kości w wieku rozwojowym, w tym wrodzonej łamliwości kości i innych zespołów wrodzonych oraz osteoporozy/osteopenii
e.organizuje spotkania z przedstawicielami i członkami organizacji i stowarzyszeń pacjentów z chorobami narządów ruchu; wydaje zalecenia dotyczące profilaktyki i diagnostyki, a także wskazuje ośrodki prowadzące leczenie.
f.organizuje spotkania o charakterze profilaktyczno-szkoleniowym i warsztaty dla pacjentów podopiecznych Fundacji i ich rodzin
g.upowszechnia informacje w zakresie swej działalności statutowej we współdziałaniu z organizacjami pożytku publicznego i mediami, wydając własne wydawnictwa, biuletyny, przeglądy fachowego piśmiennictwa
h.współpracuje z towarzystwami naukowymi i organizacjami pożytku publicznego
w kraju i zagranicą  w zakresie problemów dotyczących chorób układu ruchu
i.opiniuje wartości naukowe, szkoleniowe lub wdrożeniowe badań naukowo-poznawczych młodych Członków Sekcji i przedstawia te opinie Zarządowi Fundacji do wyróżnienia i/lub nagrody. Badanie te powinny wchodzić w zakres działań Sekcji i Fundacji.

3.Sekcja współpracuje z Centrum Leczenia Osteoporozy i Innych Chorób Metabolicznych Kości, poradnią utworzoną i prowadzoną przez Fundację
4.Sekcja współdziała z innymi organizacjami w zakresie zgodnym ze swoimi celami.


§ 3
Zarząd Sekcji:
1. W skład Zarządu wchodzi:
-przewodniczący,
-dwóch wiceprzewodniczących,
-sekretarz,
-7 członków
2. Członków  Zarządu Sekcji, w tym Przewodniczącego, powołuje i odwołuje Zarząd Fundacji na zebraniu Organów Fundacji
3. Zarząd na wniosek Przewodniczącego dokonuje na pierwszym zebraniu wyboru dwóch
    wiceprzewodniczących i sekretarza.
4. Do kompetencji Zarządu Sekcji należy:
a.reprezentowanie Sekcji na zewnątrz i działanie w jej imieniu
b.kierowanie działalnością Sekcji zgodnie z postanowieniami regulaminu Sekcji
c.uchwalanie planów działalności merytorycznej
d.podejmowanie działań i wydawanie opinii we wszystkich sprawach objętych zakresem działania Sekcji i Fundacji
5. Uchwały Zarządu Sekcji zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej pięciu członków, w tym Przewodniczącego. W razie równości głosów rozstrzyga głos Przewodniczącego posiedzenia.
6. Posiedzenia Zarządu Sekcji odbywają się co najmniej 2 razy w roku.
7. Zarząd Sekcji wybierany jest co 4 lata.

 

§4
Walne Zgromadzenie Członków Sekcji

1.Walne Zgromadzenie zbiera się 1 raz na 4 lata; ma wówczas charakter zebrania sprawozdawczo-organizacyjnego, na którym udzielane jest absolutorium Zarządowi Sekcji na podstawie wykonania powierzonych mu zadań.
2.Zgromadzenie Członków Sekcji może być także zwołane na wniosek:
a)co najmniej 10 członków Sekcji
b)Zarządu Sekcji
3.Zgromadzenie Członków Sekcji podejmuje decyzje w formie uchwał. Uchwały Walnego Zgromadzenia są podejmowane zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy osób uprawnionych do głosowania (członków Sekcji) w pierwszym terminie,
w drugim terminie – bez względu na liczbę obecnych.
4.Walne Zgromadzenie Członków otwiera przewodniczący Zarządu Sekcji proponując porządek dzienny, po zatwierdzeniu (lub uzupełnieniu) którego, Walne Zgromadzenie wybiera w głosowaniu jawnym przewodniczącego i sekretarza zebrania i komisję skrutacyjną spośród kandydatów zgłoszonych przez uczestników zebrania.
5.Ustępujący członkowie władz Sekcji mogą być wybierani ponownie. Przewodniczący Zarządu Sekcji może być także wybrany na tę funkcję kolejny raz.
6.Przebieg i uchwały Walnego Zgromadzenia Członków Sekcji są protokołowane. Protokół podpisują przewodniczący i sekretarz zebrania. Protokół przekazywany jest Zarządowi Sekcji oraz Zarządowi Fundacji.


§ 5
Postanowienia Końcowe
1.Regulamin Sekcji zatwierdza Rada Fundacji
2.Zmiana Regulaminu Sekcji następuje na podstawie uchwały Zarządu Sekcji w przedmiocie zmiany i przedstawienia jej do zatwierdzenia Radzie Fundacji
3.Rozwiązanie Sekcji następuje uchwałą Zarządu Fundacji podjętej z własnej inicjatywy lub na wniosek Zarządu Sekcji
4.W pozostałych sprawach nieujętych w Regulaminie Sekcji obowiązują postanowienia Statutu Fundacji.